Uplynulý víkend sme zavítali do Popradu, kde sme absolvovali rozbiehačský workshop, ktorého sa zúčastnilo 24 nápadov.

Pilná práca a kopec inšpirácie

Najprv sme s namotivovanými rozbiehačmi prebrali všetky pracovné materiály a to, ako s nimi budú pracovať. Začali sme pracovať na biznis modeloch, v ktorom sme si okrem iného zodpovedali hlavné otázky „Čo predávam? Komu predávam? V čom je to lepšie od konkurentov?“ Hoci sa to zdá na pohľad ľahké, mnohí si potrápili hlavičky. Utriediť si všetky myšlienky nám pomohol biznis canvas.

Následne sme analyzovali priamu a nepriamu konkurenciu. Nejeden nápad podľahol frustrácii pri zistení, že zabehnutá konkurencia je silná. Vtedy prišli na rad naše konzultačno-motivačné zručnosti, s ktorými sme nápadom pomohli biznis model transformovať tak, aby sme ho od konkurencie odlíšili a posilnili. Nasledovala úloha zostrojiť demoslide, s ktorým účastníci neskôr budú oslovovať potenciálnych zákazníkov. Učili sme sa jeden od druhého a ukazovali si, ako produkt či službu odprezentovať tak, aby zákazníka zaujal a oslovil.

Keď už boli demo slidy rozpracované, ukázali sme si, ako zrealizovať zákaznícky prieskum tak, aby tvorcovi nápadu priniesol čo najviac hodnotných informácií o tom, ako môže produkt či službu vylepšiť a čo najlepšie adresovať potreby zákazníkov.

Vo večernej časti programu sme nadväzovali kontakty a návštevou nás poctili dvaja rozbiehači, ktorí nám odprezentovali svoje podnikateľské skúsenosti:

  • Zuzka Martančíková, stredoškoláčka s nápadom Kloxík, ktorá minulý rok absolvovala projekt iNOVEum a so svojim mikino-tričkom získala za 3 dni až 51 obejdnávok.
  • Ľubomír Šmindák, zakladateľ Chef from the woods, nám predstavil svojich 7 pádov a ponaučení a publikum navnadil obrovskou túžbou rozbehnúť sa.

V poslednej časti workshopu sme zodpovedali všetky otázky, individuálne konzultovali a zakladali si R! LIVE profily, ktoré budeš môcť čoskoro sledovať aj ty. Každý tím či jednotlivec vytvoril prvý príspevok a zasúťažili si o ten najlepší z nich.

Nasaj atmosféru z nášho rozbiehačského kempu. Pozri si video TU alebo TU.

Ďalšie kroky

V týchto dňoch tímy a jednotlivci doladzujú rozpracované úlohy a absolvujú s nami prvú individuálnu konzultáciu. Konzultovať budeme online na týždennej báze. Takto sa spoločne prepracujeme až k tvorbe prototypu, predajného webu a realizácii online kampane. Rozbiehátor vyvrcholí v prvej polovici mája, a to hneď niekoľkými finálovými prezentáciami.