Accenture podporuje rozvoj podnikavosti pomocou Rozbehni sa! programov od roku 2018. Vďaka ich podpore sme inšpirovali k podnikaniu viac ako 15 000 študentov na stovke škôl, naučili základy testovania nápadov viac ako 7200 absolventov rozbiehačského kurzu a podporiť 281 podnikateľských nápadov. Medzi príbehmi našich rozbiehačov máme aj kategóriu smart nápadov, ktoré rozvíjame práve vďaka podpore Accenture. Prinášame vám výber prvých piatich. 

 

Ľahšie zvládanie porúch učenia u detí

Soňa z Nového Mesta nad Váhom pomáha rodičom porozumieť emóciám detí a byť deťom oporou pri emočných ťažkostiach. Zameriava sa na deti s poruchami pozornosti a učenia sa. Svojou prácou podporuje oslabené funkcie mozgu, aby deti s poruchou pozornosťou (ADHD/ADD) a učenia sa pocítili zlepšenie pri denno-denných povinnostiach a v škole. Pred nástupom do Rozbiehátora sa svoje služby rozhodla rozšíriť o produkt – detskú edukačnú hru s detailným návodom pre rodičov. Nazvala ich Hmatové čísla. Soňa v júni 2020 program úspešne ukončila a od Accenture si vybojovala grant v hodnote 1000€.

 

Spolu proti šikane

Stredoškoláčka Tatiana z Námestova vymyslela edukačný program pre základné a stredné školy, v rámci ktorého vzdelávala žiakov o šikane, jej prevencii a obrane proti nej. Nápad Spolu proti šikane mal po oslovení potenciálnych zákazníkov – riaditeľov a zástupcov škôl mimoriadne pozitívny ohlas a Tatiana za pár dní získala prvé objednávky programu. Spolu so svojimi kamarátkami aktívne šíri osvetu a dokonca sa im podarilo urobiť rozhovor aj s Adelou Vinczeovou.

 

Zatočili so zápachom

Stredoškoláčky Natália a Katka z Hotelovej akadémie v Liptovskom Mikuláši prišli s nápadom využitia kávových usadenín. Zistili, že dokážu parádne pohlcovať pach. Vytvorili prvý prototyp vrecúšok naplnených kávovým obsahom, ktorý nazvali CoffeeModo. O ten nebola núdza, našli ich v každej kaviarni. Pri zákazníckom prieskume zistili, že najlepší odberatelia by neboli jednotlivci, ale skupiny, napríklad športové kluby a organizácie, ktoré by nakúpili tieto vrecúška a vyzbrojili tak obuv celého mužstva. Nápad získal na jar v roku 2022 grant od Accenture v hodnote 500€ pre svoj ďalší rozvoj.

 

Komunita testeriek

Martina vytvorila prvú online platformu zameranú na testovanie produktov a služieb. Cieľovým zákazníkom sú menšie a väčšie firmy a startupy, ktoré chcú na trh zaradiť nový produkt, službu či produktovú líniu. Tieto firmy sa cez platformu Otestujte.sk spájajú s komunitou žien testeriek, ktoré produkt či službu obdržia a poskytnú objektívnu spätnú väzbu. Martina je veľmi akčná žena, mama a zakladateľka portálu s príznačným názvom Akčné ženy. Štruktúrovanosť nášho Rozbiehátora, úloh a pracovného zošita jej pomohla popri všetkých aktivitách zvládnuť rozbehnúť nový projekt ľavou zadnou.

 

Vývoj chatbotov na mieru

Matej chcel svojim cieľovým zákazníkom, ktorými sú najmä e-shopy, poskytnúť novú technológiu chatbotov, aby mohli lepšie konkurovať ostatným firmám s už zavedenými technológiami či známejším menom. Chatboty pomáhajú efektívne a kedykoľvek komunikovať so zákazníkmi a získavať ich. Matej sa v technických IT vodách pohybuje ako ryba. Rozbiehátor mu však pomohol naučiť sa chytľavo odkomunikovať svoj nápad Chatie.sk a vytvoriť ziskový biznis model.