SK-NIC podporuje rozvoj podnikavosti aj cez naše programy od roku 2020. Vďaka ich podpore sme naučili základy testovania nápadov viac ako 7200 absolventov rozbiehačského kurzu a podporili 202 podnikateľských nápadov, ktoré je možné prevádzkovať online. Po prepuknutí pandémie sa roztrhlo vrece s online nápadmi aj v našom Rozbiehátore. V spolupráci s SK-NIC vám prinášame výber online nápadov.

 

Audio sprievodca slovenskými pamiatkami

Adriánovi v hlave skrsla tvorivá idea, ako do rôznych miest a mestečiek prilákať zvedavých turistov a zviditeľniť krásy Slovenska. Vymyslel nápad INHLA. Začal tvoriť audio príbehy plné dobrodružstiev viažuce sa k rôznym pamiatkam. Cez zákaznícky prieskum identifikoval cieľového zákazníka – sú nimi mestá a obce. Nápad získal počas testovania prvé objednávky a po ukončení Rozbiehátora ocenenie od SK-NIC.  Adrián teraz vytvára ďalšie jazykové mutácie príbehov pre zahraničných turistov.

 

Vývoj chatbotov na mieru

Matej chcel svojim cieľovým zákazníkom, ktorými sú najmä e-shopy, poskytnúť novú technológiu chatbotov, aby mohli lepšie konkurovať ostatným firmám s už zavedenými technológiami či známejším menom. Chatboty pomáhajú efektívne a kedykoľvek komunikovať so zákazníkmi a získavať ich. Matej sa v technických IT vodách pohybuje ako ryba. Rozbiehátor mu však pomohol naučiť sa chytľavo odkomunikovať svoj nápad Chatie.sk a vytvoriť ziskový biznis model.

 

Selfie hra pre celú partiu

Dvojičky stredoškoláčky Dominika a Miška počas pandémie popri online výuke trávili veľa času doma. Dostali nápad na kratochvíľu a rozhodli sa vytvoriť originálnu selfie hru, ktorú pomenovali Gamesis. Hra obsahuje rôzne výzvy s obmedzeným časom, do ktorej sa môže zapojiť a pobaviť celá rodina či partia kamarátov. Dievčatá po bohatej skúsenosti v Rozbiehátore spustili aj crowdfundingovú kampaň, v ktorej od verejnosti získali finančnú podporu pre vývoj aplikácie.

 

Komunita testeriek

Martina vytvorila prvú online platformu zameranú na testovanie produktov a služieb. Cieľovým zákazníkom sú menšie a väčšie firmy a startupy, ktoré chcú na trh zaradiť nový produkt, službu či produktovú líniu. Tieto firmy sa cez platformu Otestujte.sk spájajú s komunitou žien testeriek, ktoré produkt či službu obdržia a poskytnú objektívnu spätnú väzbu. Martina je veľmi akčná žena, mama a zakladateľka portálu s príznačným názvom Akčné ženy. Štruktúrovanosť nášho Rozbiehátora, úloh a pracovného zošita jej pomohla popri všetkých aktivitách zvládnuť rozbehnúť nový projekt ľavou zadnou.

 

Budovanie pevnej vôle

Zuzka je klinická psychologička, ktorá popri svojej práci s ľuďmi narazila na častý problém – slabá vôľa a neschopnosť dosiahnuť zaumienené ciele. S našou pomocou tak vymyslela online program Moja pevná vôľa. Vďaka tejto skúsenosti si popri svojej štandardnej práci zamilovala online podnikanie a po ukončení Rozbiehátora rozbehla ďalšie projekty, medzi ktoré patrí napríklad Krabička šťastia. Ideo o terapeutickú pomôcku s rozvojovými kartami. Obľúbili si ju ľudia z praxe aj mimo nej.