V piatok 16. decembra sme sme usporiadali v poradí šiesty interaktívny workshop pre stredoškolákov so štyroma inšpiratívnymi prípadovými štúdiami. Oproti prvým piatim workshopom tento prebehol online formou.
 

Pre tých, čo nemohli prísť osobne

Na biznis fórum sme pozývali žiakov stredných škôl so záujmom o podnikanie, ktorí sa nemohli zúčastniť našich fyzických podujatí. Podmienkou nebolo prísť s nápadom v hlave, stačila otvorená myseľ:). Získali inšpiráciu a návod na to, ako rozbehnúť inovatívny nápad s minimálnym štartovacím kapitálom. Žiaci si rozvíjali svoje podnikateľské zručnosti absolvovaním 4 vzdelávacích workshopov.
 

4 vzdelávacie workshopy z praxe

Z bohatých skúseností s rozbiehaním rôznorodých podnikateľských nápadov sme vydestilovali štyri praktické prípadové štúdie, ktorými by si podľa nás mal prejsť každý školák a prvopodnikateľ ešte predtým, než začne vymýšľať podnikateľské nápady. Patria medzi ne:
✓ K.O. nápady – nápady, ktoré majú logickú chybu. Tú je možné posúdiť podľa jednoduchých K.O. kritérií. Ak nápad niektoré z nich spĺňa, je potrebné ho pozmeniť.
✓ Analýza nápadov – zúčastnení sa zahrali na investorov. Boli im predstavené 3 ambiciózne biznis nápady. Za úlohu mali nápad poriadne prebádať, googliť konkurenciu a rozhodnúť sa, koľko zo stotisícového voľného kapitálu chcú do akého nápadu investovať.
✓ Biznis zmenáreň – praktická aplikácia K.O. kritérií a ich zmena na O.K. kritériá. Žiaci mali vymýšľať obmeny predstavených nápadov tak, aby mali väčšiu šancu na úspech a možnosť rozbehnúť sa s minimálnym štartovacím kapitálom.
✓ Zákaznícky prieskum – jeho základným pilierom je tzv. demoslide, jednoduchá prezentácia toho, čo predávame, komu to predávame a prečo to je 2x lepšie. Žiaci sa pri tomto cvičení učili získavať hodnotnú spätnú väzbu od potenciálnych zákazníkov, zbierať ponaučenia smerujúce k vylepšeniu svojej ponuky a naučili sa tiež formulovať údernú, trefnú prezentáciu nápadu pomocov textov a obrázkov.
 
 

Pozerať na svet rozbiehačskou optikou

Tento workshop sa tešil hojnej účasti a hlavne spokojnosti žiakov. Ukázali sme im nielen praktivcké nástroje na posudzovanie a vyhľadávanie biznis nápadov, ale aj ukázali že každý z krokov netreba podceniť a venovať mu patričný čas, inak nás môže zvalcovať konkurencia, náklady či nespokojnosť zákazníkov. Vyzvali sme ich, aby odteraz hľadeli na svet a na nápady cez rozbiehačskú optiku a ak nejaký nápad nájdu, môžu preveriť cez osvojené techniky a prihlásiť ho do nášho akcelerátora do 5. februára 2023. V budúcom roku spustíme inkubačný program Rozbiehátor, v ktorom s účastníkmi prejdeme od myšlienky až k prvým zákazníkom, a to len za 90 dní.
 
Tridsiatka stredoškolákov sa pripojila z týchto škôl:
  • Hotelová akadémia, Liptovský Mikuláš
  • Stredná odborná škola, Púchov
  • Obchodná akadémia, Lučenec
  • Spojená škola, Sabinov