Dušan, Marko a Martin rozbehli v Piešťanoch OCTAGO, aby prispeli spoločnosti a rozhýbali ľudí spred televíznych obrazoviek a sociálnych sietí. Doteraz sa podarilo postaviť takmer 50 ihrísk, na ktorých si zacvičili tisícky ľudí. Vyspovedali sme Dušana, ako to celé vzniklo. 

Ako vás nápad „napadol“?
Ako partia chalanov sme začali cvičiť a potom už k tomu postupne všetko smerovalo. Keď sa naša komunita rozrástla, rozhodli sme sa, že pôjdeme za vedením mesta s tým, že chceme postaviť ihrisko zamerané na cvičenie s vlastnou váhou. Mesto bolo nadšené a podporilo nás. Na otvorení prvého ihriska nás začali oslovovať ďalší ľudia s tým, že by to chceli vo svojich mestách a vtedy nás napadlo, že by z toho mohlo byť prospešné podnikanie.

Koľko času a peňazí vás stálo prejsť od nápadu k prvým zákazníkom?
Firmu sme oficiálne založili v decembri 2014 a prvé ihrisko postavili v máji nasledujúceho roka. S chalanmi sme investovali každý asi 400 eur, a to hlavne do založenia firmy a výroby prototypu ihriska, ktoré sme otestovali na kolegovej záhrade (a pekne sme mu ju vtedy rozkopali :P) Po teste prototypu na jar sme sa pustili do aktívneho predaja. Verili sme, že sa nám táto investícia vráti, pretože ľudia o ihriská javili záujem a my sme mali drive realizovať svoj sen.

Aké je tvoje hlavné ponaučenie pre rozbiehanie nápadov?
Mal by si hneď svoj nápad otestovať. To neznamená investovať veľa peňazí do tvorby aplikácie alebo vývoja finálneho produktu, ale zistiť v malom, či tvoj nápad naozaj bude riešiť problém potencionálnych zákazníkov. Tí ti dajú spätnú väzbu a pomôžu ti vytvoriť riešenie presne pre nich. Neboj sa testovať, merať, zlepšovať a tieto poznatky aplikovať do vývoja a následne sa neboj predávať.

Prečo podnikáš? Prečo sa oplatilo začať?
Najväčším motivátorom bolo vidieť, že ľuďom je to prospešné a páči sa im to. Keď sme postavili ihrisko, išiel som okolo a videl som tam rodiny s deťmi, ako spolu aktívne trávili čas a bavili sa. Uvedomil som si, že to má zmysel a že to chcem robiť aj naďalej. Budovať fyzické miesta pre ľudí, kde budú tráviť čas prácou na sebe. Niečo, čo tu zostane ešte pre moje deti. V podnikaní mám voľnú ruku v tom, čo a ako chcem realizovať. Navyše robím to, čo ma napĺňa, s ľuďmi, ktorých to baví tiež.

Čo by si odkázal ľuďom, ktorí o rozbehnutí vlastného nápadu len uvažujú?
Nech len neuvažujú, ale čo najskôr začnú. Najprv treba nápad otestovať v malom a spoznať, kto je vaším zákazníkom. A určite sa nebáť o nápade rozprávať s ľuďmi. Ak na tých správnych ľudí prenesiete svoje nadšenie, podporia vás a pôjdu do toho s vami.

Sleduj Octago web a facebook.