V štvrtok 24. novembra sme v Žiline usporiadali v poradí štvrtý interaktívny workshop pod taktovkou Juraja Kováča, zakladateľa a garanta projektu Rozbehni sa!. Zúčastnilo sa ho až 60 učenia chtivých stredoškolákov.
4 praktické prípadovky
Z bohatých skúseností s rozbiehaním rôznorodých podnikateľských nápadov sme vydestilovali štyri praktické prípadové štúdie, ktorými by si podľa nás mal prejsť každý školák a prvopodnikateľ ešte predtým, než začne vymýšľať podnikateľské nápady. Patria medzi ne:
✓ K.O. nápady – nápady, ktoré majú logickú chybu. Tú je možné posúdiť podľa jednoduchých K.O. kritérií. Ak nápad niektoré z nich spĺňa, je potrebné ho pozmeniť.
✓ Analýza nápadov – zúčastnení sa zahrali na investorov. Boli im predstavené 3 ambiciózne biznis nápady. Za úlohu mali nápad poriadne prebádať, googliť konkurenciu a rozhodnúť sa, koľko zo stotisícového voľného kapitálu chcú do akého nápadu investovať.
✓ Biznis zmenáreň – praktická aplikácia K.O. kritérií a ich zmena na O.K. kritériá. Žiaci mali vymýšľať obmeny predstavených nápadov tak, aby mali väčšiu šancu na úspech a možnosť rozbehnúť sa s minimálnym štartovacím kapitálom.
✓ Zákaznícky prieskum – jeho základným pilierom je tzv. demoslide, jednoduchá prezentácia toho, čo predávame, komu to predávame a prečo to je 2x lepšie. Žiaci sa pri tomto cvičení učili získavať hodnotnú spätnú väzbu od potenciálnych zákazníkov, zbierať ponaučenia smerujúce k vylepšeniu svojej ponuky a naučili sa tiež formulovať údernú, trefnú prezentáciu nápadu pomocov textov a obrázkov.
✓ Analýza nápadov – zúčastnení sa zahrali na investorov. Boli im predstavené 3 ambiciózne biznis nápady. Za úlohu mali nápad poriadne prebádať, googliť konkurenciu a rozhodnúť sa, koľko zo stotisícového voľného kapitálu chcú do akého nápadu investovať.
✓ Biznis zmenáreň – praktická aplikácia K.O. kritérií a ich zmena na O.K. kritériá. Žiaci mali vymýšľať obmeny predstavených nápadov tak, aby mali väčšiu šancu na úspech a možnosť rozbehnúť sa s minimálnym štartovacím kapitálom.
✓ Zákaznícky prieskum – jeho základným pilierom je tzv. demoslide, jednoduchá prezentácia toho, čo predávame, komu to predávame a prečo to je 2x lepšie. Žiaci sa pri tomto cvičení učili získavať hodnotnú spätnú väzbu od potenciálnych zákazníkov, zbierať ponaučenia smerujúce k vylepšeniu svojej ponuky a naučili sa tiež formulovať údernú, trefnú prezentáciu nápadu pomocov textov a obrázkov.
Nasadená rozbiehačská optika
Tento workshop sa tešil vynikajúcej atmosfére a hodnoteniu 8,6 z 10. Žiakov sme vyzvali, aby odteraz hľadeli na svet a nápady cez rozbiehačskú optiku a ak nejaký nápad nájdu, môžu ho k nám prihlásiť do 31. januára 2023. Následne spustíme inkubačný program Rozbiehátor, v ktorom s účastníkmi prejdeme od myšlienky až k prvým zákazníkom, a to len za 90 dní.
Ďakujeme zúčastneným školám:
- SOŠ strojnícka, Kysucké Nové Mesto
- SOŠ technická, Námestovo
- Hotelová akadémia, Liptovský Mikuláš
- SOŠ podnikania a služieb, Námestovo
- SPŠ informačných technológií, Kysucké nové mesto
- SOŠ podnikania, Žilina
- Obchodná akadémia, Dolný kubín
- Obchodná akadémia, Martin
- SOŠ obchodu a služieb, Dolný Kubín