„Náš projekt bol v etape hotového prototypu hry s pozitívnou spätnou väzbou od detí aj učiteľov. A tu sme ostali stáť. Vďaka Rozbehni sa! sme získali cenné rady a „návod“, aké kroky musíme urobiť, aby z nápadu a prototypu vznikol produkt, ktorý dokáže na trhu dlhodobo obstáť.“ Ivka Kravárová, ChemPlay

Zdroj: aktuality.sk

PREDSTAVENIE
Aďa a Ivku odporučil známy s tým, že potrebujú pomôcť s biznis stránkou. Bol som pozitívne prekvapený tým, že 15 ročné decká majú v hlave koncept na zmenu nezáživnej výuky chémie. Nepáčilo sa im, že ich spolužiakov deprimuje a stresuje chémia – preto vytvorili doskovú hru typu “Človeče nehnevaj sa” pre výuku chémie. V jednoduchosti: hádžete kockou, zbierate chemické prvky a skladáte ich zlúčeniny. Takto sa hravou formou učíte o chémii a pritom to tak vôbec ani nevnímate.

VÝCHODISKOVÝ STAV
Keď sme začali spolupracovať, mali Aďo s Ivkou prototyp hry vyrobený z kartónu v krabici od puzzle. Dizajn, koncept a pravidlá hry mali vymyslené a úspešne otestované s viacerými chemikármi na školách. Takisto už dostávali od zástupcov škôl prvé slovné objednávky typu  “keď to bude hotové, tak chceme jednu hru”. Nemali však premyslené koľko bude hra stáť, nemali spravenú kalkuláciu nákladov a ani možnosť ako hru reálne predať. Jednoducho nevedeli ako zo svojej myšlienky spraviť biznis nápad.

RIEŠENIE
Po úvodných konzultáciách sme sa dohodli, že otestujeme predať hru ako učebnú pomôcku základným a stredným školám. Aďo s Ivkou sa už hrnuli do výroby hry a snažili sa získať tisícky € na pokrytie nákladov. Poradil som im, že ešte predtým potrebujú otestovať reálny nákupný záujem od škôl. Aby sa im nestalo, že vyrobia tisícky kusov a zistia, že to školy pri cene 30-80€ nebudú mať záujem kúpiť.

Preto sme vytvorili testovací web s možnosťou si hru ChemPlay objednať. Oslovili sme školy s možnosťou predobjednať si hru za zvýhodnených podmienok. Dostavili sa prvé objednávky, ale nebolo ich toľko ako Aďo s Ivkou očakávali.

Po tejto skúsenosti sme zmenili filozofiu a rozhodli sa vytvoriť pre hru Chemplay crowdfundingovú kampaň na startlab.sk s výzvou “daruj hru svojej škole”. Kampaň sa ukázala ako správny ťah. Priniesla pre vývoj hry dostatočné finančné prostriedky a aj publicitu v médiách.

VÝSLEDKY
Dnes je Chemplay dostupná na stovkách škôl na Slovensku, v Českej republike a v zahraničí. Tím Chemplay tiež vyvíja doplnkovú mobilnú aplikáciu. Hra získala viacero prestížnych ocenení a pomáha približovať chémiu hravou formou tisíckam mladých ľudí.

Bližšie info: ANORGANICKÁ CHÉMIA HROU
chemplay.eu