Raráškovo

Raráškovo je rodinná hra rozvíjajúca vzťah detí k prírode. Poďte s nami hľadať poklad ukrytý Raráškom Šaňom.

A. Nápad

Katka spolu s kamarádkou vymysleli projekt „Farmičky“. Jeho cieľom bolo rozvíjať vzťah detí k prírode organizovaním rodinných výletov na farmy. Tam si deti budú mocť zasadiť mrkvičku či pohladkať ovečku.

B. Biznis model

Biznis model sa zdal byť celkom jasný – organizovať platené rodinné výlety na lokálne farmy. Katke sme navrhli, aby sa pustila do zákazníckeho prieskumu. Jeho cieľom bolo overiť, do akej miery rodinky s deťmi potrebujú takýto produkt.

C. Prieskum

Katke sme pomohli s kontaktmi na cca 10 mamičiek s deťmi od 5-10 rokov, ktoré žijú v Bratislave. V priebehu týždňa sa stretla so všetkými mamičkami. Zistila pár zásadných vecí:

  • Mamičky sú celkom samostatné pri organizovaní výletov so svojimi ratolesťami. Žiadna s maminiek nespomenula výlet, ktorý by bol organizovaný treťou stranou.
  • Časti mamičiek sa nepáči, ak majú niekde platiť vstupné a radšej si vyberajú výlety, ktoré sú zdarma.
  • Menšia časť mamičiek má „odpor“ k masovo organizovaným akciám, kde je priveľa detí a prestáva to byť pre nich a ich rodinku relax.
  • Katka takisto navštívila niekoľko fariem a zistila, že väčšinou nie sú pripravené na návštevu rodín – priestory nie sú upravené, nemá sa tam návštevníkom kto venovať, v blízkosti nie je možnosť stravovania atď.

V tomto momente sa projekt ocitol v slepej uličke a Katka zvažovala čo s ním bude ďalej. V rámci konzultácie sme jej nasadili chrobáka do hlavy – prečo by sa mal vzťah detí k prírode formovať len na pár slovenských farmách? Však ovečka sa dá nájsť v každej dedine, materina dúška rastie na každej lúke a poskladať vtáčiu búdku môže ktokoľvek a kdekoľvek.

Katka dostala za úlohu premyslieť projekt tak, aby zachoval svoju pôvodnú ideu (= rozvíjať vzťah detí k prírode) a zároveň sa nelimitoval na organizovanie výletov na lokálne farmy. Spoločnými silami sme vymysleli koncept Raráškova – rodinnej hry rozvíjajúcej vzťah detí k prírode.

Úplne sme prekopali pôvodnú koncepciu a z biznis modelu „cestovnej kancelárie organizujúcej rodinné výlety na farmy“ prešli na biznis model „predaj outdoor krabicovej hry“. Pôvodná koncepcia mala takisto viacero limitácií a bola organizačne veľmi náročná.

D. Testovanie

Katka sa rozhodla sa otestovať reálny záujem o produkt. Jej známy jej za relatívne dobrú cenu spravil testovací web na ktorého konci bolo tlačítko „Objednať za 19€“.

R_raraskovo_web

 

Katke sme pomohli vytvoriť facebook kampaň zacielenú na vydaté ženy vo veku 35-40 rokov u ktorých sme predpokladali, že majú deti vo veku 5-10 rokov.

R_raraskovo_promo

Použili sme rovnaké obrázky a texty ako na testovacej stránke. Inzerát bol za 1,5 dňa zobrazený viac ako 9000x a vygeneroval 73 preklikov na stránku. Z nich kliklo 33% na tlačidlo „objednať za 19€“. Cena za preklik dosiahla úroveň 30 centov a Katka do overenia potenciálu svojho nápadu investovala 23€.

Zhodnotenie

Katka úspešne otestovala svoj prototyp a zistila, že sa jej projekt oplatí spustiť. Celé ju to stálo do 150€ (web, kampaň) a trvalo menej ako 2 mesiace (vrátane vytvorenie biznis modelu, realizovania zákazníckeho prieskumu a pripravovanie prototypu). Super výsledok!

OTESTUJ SVOJ NÁPAD. ZÍSKAJ STARTER! S 55% ZĽAVOU