Keď pracujú malí s veľkými…

Rozbehni sa! už takmer 7 rokov pomáha testovať a rozbiehať rôzne inovatívne nápady – od inteligentných hier, cez servis s vybavovaním svadobných dokumentov až po adopcie úľov. Má za sebou desiatky úspešných príbehov ľudí, ktorí sa nezľakli svojho nápadu a rozhodli sa ho pretaviť do reality. Veľmi dobre vieme, že to nie je ľahká cesta, no o to lepší máme vždy pocit z výsledku – či sme už pomohli študentovi, mladej mamičke alebo veľkej korporácii.

Začiatkom tohto roka sme sa rozhodli pomôcť vcelku nečakanej dvojici – najväčšiemu výrobcovi elektriny Slovenským elektrárňam a etablovanému startupu eDocu. Testovali sme ich nápad s mobilnou aplikáciou užitočnou pre všetky domácnosti. Mobilná aplikácia eDino má hneď niekoľko pozoruhodných vlastností – vysvetľuje často nepochopiteľne zložité faktúry za elektrinu, umožňuje sledovať si spotrebu, skontrolovať stav elektrometra s údajmi, ktoré uvádza dodávateľ, a tiež pre domácnosť vyhľadá najlacnejšieho dodávateľa elektriny a umožní si jediným klikom vyžiadať jeho najvýhodnejšiu ponuku. Táto iniciatíva nás v mnohom inšpirovala, keďže spája veľkých s malými, inovatívnych s konzervatívnymi a na konci by mal byť spokojný a rozhľadenejší zákazník.

edino

Našou úlohou bolo otestovať, aký by mala takáto aplikácia ohlas medzi spotrebiteľmi. Či by reklama na apku oslovila ženy i mužov v produktívnom veku na sociálnych sieťach, koľkí by si aplikáciu do mobilu stiahli a tiež koľkí by boli ochotní zanechať svoju emailovú adresu pre prípadnú ďalšiu komunikáciu.

 

Hoci výsledky naznačujú, že Slováci možnosť zmeniť výšku svojej faktúry za elektrinu zatiaľ nepokladajú za prioritu, zdá sa že pripravovaná mobilná aplikácia si našla svojich fanúšikov. Takmer pätina z návštevníkov webstránky totiž zanechala svoju emailovú adresu s cieľom dozvedieť sa viac. My sme presvedčení, že už samotná kampaň umožnila stovkám ľudí nazrieť do fungovania energetického trhu a porozmýšľať, komu za čo platia vo svojich faktúrach. A teda jeden zo svojich cieľov – zanechať rozhľadenejšieho zákazníka – testovanie aplikácie jednoznačne splnilo.

Išlo o vcelku jedinečnú skúsenosť, ktorá nielen hlavných aktérov, ale aj nás naučila veľa nového o ceste nápadu od nuly k jednotke. Tak napríklad to, že inovácia a tradícia patria neoddeliteľne k sebe, a že veľká firma môže byť inovatívna, originálna a kreatívna rovnako, ako malý startup. A tiež to, aké dôležité je dať priestor malým, aby sa pozreli do sveta veľkých a naopak. A ešte to, že k faktúre za elektrinu naozaj potrebuje človek príručku alebo aspoň mobilnú aplikáciu, ktorá mu zrozumiteľným jazykom vysvetlí, kam sa rozkotúľajú jeho peniaze. Lebo väčšinu z nich – prekvapivo –neplatíme za spotrebovanú elektrinu…