PREDSTAVENIE

Pozri si úvodné video celej série, kde ti predstavíme K.O. kritériá a O.K. techniky. Po jeho vzhliadnutí by si mal chápať nasledovné tri veci.

Základné ponaučenia

  • chápem, aké nápady nie sú pre začiatočníka vhodné
  • poznám 7 K.O. kritérií posudzovania biznis nápadov
  • viem, že sa dajú K.O. nápady meniť na O.K, nápady

01 WOWBOX

Pozri si úvodný prípadovú štúdiu nápadu Wowbox pri ktorej sme použili techniku KO.ZA a Mohamed. Použi ju vždy ak tvoj nápad bude "kamenný" alebo investične / prevádzkovo náročný.

Základné ponaučenia

  • chápem prečo sú kamenné prevádzky investične a prevádzkovo náročné
  • viem, že môj nápad by mal byť premyslený čo najviac KO.ZA
  • v prvej fáze nemusí zákazník prísť ku mne, ale môžem ísť ja k nemu

02 INHLA

V druhej lekcii ti predstavíme techniku "derivácie" s ktorou môžeš zjednodusiť svoje "trhoviská". Neboj, nebude to žiadna matematika:)

Základné ponaučenia

  • viem, čo znamená biznis model trhovisko a prečo je to komplikované rozbehnúť od začiatku
  • chápem ako trhovisko zjednodušiť tak, aby som mohol začať s jedným zákazníkom. Začínam u tej cieľovky, ktorú "niekde tlačí topánka".

03 NUTRIBOX

Spoznaj techniku J.U.CH, ktorá môže vylepšiť tvoje nápady. Nevieš ako pinstagoogliť? Tak sa pusti do tretej prípadovky...

Základné ponaučenia

  • viem ako vylepšovať svoje nápady pinstagooglením a ako do nich pridať J.U.CH element
  • chápem, že niekedy nemusím predávať priamo zákazníkom, ale firmám, ktoré cielia na mojich zákazníkov

04 NETECH

A už sme v polovici:) Oddýchni si pri sledovaní lekcie, ktorá ti ukáže ako premieňať tech nápady na netech!

Základné ponaučenia

  • viem posúdiť kedy je môj nápad technologicky náročný a neoplatí sa do neho púšťať
  • chápem ako premeniť tech nápad na netech nápad hľadaním jednoduchých alternatív

05 IHLOVE

Spoznaj poslednú techniku "no pain, no gain", ktorá ti pomôže zvýšiť túžbu po produkte od zákazníkov.

Základné ponaučenia

  • chápem, že túžba po produkte musí prevýšiť zákaznícku pohodlnosť
  • rozumiem, že potrebujem cieliť na zákazníkov s vysokou mierou "pain" alebo znížiť latku pre získanie "gain" 

06 VITALIA

Tak, už ovládaš 5 O.K. techník, ktoré vedia zmeniť tvoj K.O. nápad. Čo ak ti nápad vybuchne pri zákazníckom prieskume?

Základné ponaučenia

  • chápem, že väčšina nápadov "neprežije" zákaznícky prieskum a je ich potrebné upraviť
  • viem, že zákaznícky pingpong je nevyhnutné spraviť čím skôr

07 KALKULAČKY

Tvoj nápad môžu "rozbiť" aj čísla. Potrebuješ sa naučiť ako spraviť skúšku svojho nápadu cez čísla pomocou biznis kalkulačky.

Základné ponaučenia

  • viem, že existuje spôsob ako si nápad jednoducho prepočítať a stanoviť predajnú cenu
  • je mi jasné, že ma niekedy kalkulačka nepustí ďalej a potrebujem nápad dať do "iného šuflíka"

08 ZO STARÉHO NOVÉ

A sme na konci. Niekedy sa môže stať, že svoj O.K. nápad otestuješ a výsledky sú nemastné a neslané. Zisti, čo s tým:)

Základné ponaučenia

  • chápem, že nie každý nápad sa oplatí po otestovaní aj budovať
  • je mi jasné, že ak nezafunguje plán A, môže zafungovať plán B
  • najhoršia vec, čo sa mi môže stať je, že úspešne otestujem, že môj nápad je blbosť:)