C5. Feedforward

Zadanie

Super! Máš vytvorený demo slide. Pusti sa do prieskumu a získaj pre svoj nápad feedforward – tipy pre vylepšenie.

Príklady

Feedforward funguje jednoducho. Predstavíš svoj demo slide svojmu potenciálnemu zákazníkovi (buď osobne alebo online). Následne ho poprosíš o 1-2 tipy ako nápad vylepšiť. Opakuješ minimálne 10x až pokiaľ nemáš 15-20 tipov. Tie relevantné zapracuješ a ostatné vypustíš z hlavy.

Daj si pozor – nepýtaj sa „čo si o tom myslíš“ ale „ako to môžem vylepšiť?“ Dôvod je jednoduchý. Čo si myslíš o nasledovných výpočtoch?

2 + 3 = 5
5 + 4 = 9
3 x 2 = 7
6 + 2 = 8

Väčšina ľudí tam vidí chybu. Nevidí tam 3 dobré výsledky, ale jednu chybu. To isté platí aj o tvojom nápade. Tvoji respondenti tam nebudú primárne vidieť tie 2-3 dobré veci, ale v prvom rade slabiny. Tie ti povedia ako prvé, čo môže tvoj „v tejto fáze ešte nedomyslený“ nápad úplne zmraziť. Po pár takýchto stretnutiach si povieš „majú pravdu, je to blbosť a nechám to radšej tak“.

Preto si pýtaj tipy, ako tvoj nápad vylepšiť. Dostaneš podobné odpovede formulované konštruktívnym spôsobom. Tvoj nápad to vylepší a posilní.

Príklad s tričkami

Feedforward môže posunúť tvoj projekt o úroveň vyššie – pozri sa ako dopadol feedforward pre tričká. Pôvodná myšlienka bola ponúkať tričká s motívom o úspechu:

tricka_A

Po pár feedforwardoch to dopadlo takto:

tricka_D

Príklad Medofúz

Pre projekt Medofúz sme feedforwardovali dvojstranový demo slide. Okrem predstavenia projektu (horná časť) obsahoval aj časť „ako to funguje“ a presný cenník (dolná časť). Dostali sme cenné tipy a zistili sme, že veľká časť zákazníkov chce med priamo k sebe domov. To nás prinútilo kompletne zmeniť cenotvorbu a počkať so spustením projektu.

medofuz_demo_2

Akcia

Získaj pre svoj nápad 10-20 tipov na vylepšnie. Oslov svojich kľúčových zákazníkov a popros ich o feedforward. Ten môže prebehnúť osobne, ak to nepôde môžeš aj online. Rozlišuj relevantné tipy od tých ostatných. Cieľom nie je zapracovať všetky tipy, ale otestovať, či je projekt pripravený na spustenie. Popri tipoch si zapisuj aj všetky otázky a prípadné námietky, ktoré ti zákazníci povedali.