Intro // Testovanie

Získal si niekoľko zistení na základe stretnutí s potenciálnymi zákazníkmi. Na ich základe si upravil biznis model svojho nápadu.

Tvojou nasledujúcou úlohou je overiť, či existuje niekto ochotný za tvoj produkt skutočne zaplatiť. Ak áno, potom sa môžeš pustiť do plného vývoja produktu, zakladania s. r. o. či tvorby profesionálneho loga. Ak nie, tak môžeš nápad inovovať alebo nechať tak.

Potrebuješ prototyp. Niečo, čo si ľudia môžu kúpiť, objednať alebo predplatiť. V tejto fáze ešte „nepodnikáš“, ale „testuješ, či sa oplatí začať“. Celým procesom ťa prevedie tento blok lekcií, ktorý ti pomôže:

  • vytvoriť hodnotovú ponuku pre tvojich zákazníkov
  • spustiť testovací web a testovaciu kampaň
  • vyhodnotiť potenciál tvojho nápadu

Do otestovania svojho prototypu investuj len 5-10 % tvojich zdrojov.Ber to tak, že testuješ plán A, ktorý ešte nemusí fungovať podľa tvojich predstáv. A bolo by nerozumné minúť na to všetky svoje zdroje.