Intro // Prieskum

Máš nápad na jednej A4ke. Napriek tomu, že si to spravil najlepšie ako si vedel, sú do všetko dohady. Tvojou úlohou je stretnúť sa s 5-10 zákazníkmi a overiť si, ktoré z tvojich predpokladov sú správne a ktoré musíš upraviť.

Ak tento krok preskočíš, môže sa ti ľahko stať, že vytvoríš niečo, čo nikto nebude chcieť (alebo málokto). To, že ti 5 tvojich kamarátov povedalo „že by to určite chceli“ nemá takmer žiadnu výpovednú hodnotu.

Najjednoduchším spôsobom je vytvoriť takzvaný demo slide tvojho nápadu a v rámci zákazníckeho prieskumu zisťovať tipy na vylepšenie nápadu.

Celým procesom ťa prevedie tento blok lekcií, ktorý ti pomôže:

  • Vytvoriť prezentačný demo slide tvojho nápadu
  • Zrealizovať prieskum medzi zákazníkmi
  • Získať tipy na vylepšenie tvojho nápadu

V tejto fáze je dobré „nelipnúť“ na svojom nápade a mať otvorenú myseľ. Platí totiž pravidlo formulované startup gurom Stevom Blankom, že „žiadny biznis plán neprežije prvé stretnutie so zákazníkmi.“ Veselo do prieskumu:)